Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Nemocnice Pelhřimov uspěla v Národním hodnocení spokojenosti ambulantních pacientů

Nemocnice Pelhřimov uspěla v Národním hodnocení spokojenosti ambulantních pacientů



Nemocnice Pelhřimov, příspěvková organizace má tu čest oznámit, že v nedávném Národním hodnocení spokojenosti ambulantních pacientů Ministerstva zdravotnictví České republiky (MZČR) za rok 2023 dosáhla vynikajících výsledků. Hodnocení probíhalo od 14. října 2023 do 31. prosince 2023 v určených ambulancích – urologické, ortopedické, diabetologické 1, chirurgické, hematologické a dětské.
 
Každé ambulanci byl přiřazen QR kód, který po načtení otevřel dotazník, který pacient vyplnil. Dotazník byl rozdělen dle mezinárodně ověřeného schématu do 8 tzv. Pickerových dimenzí, které dohromady obsahovaly 35 otázek, přičemž každá z nich byla zaměřena na dílčí oblast poskytovaných zdravotních služeb. Pacienti hodnotili například dobu čekání v ambulanci, pocit z prostředí, péči zdravotnického personálu, zda s nimi bylo zacházeno s úctou a respektem, jestli byl přístup personálu vstřícný a profesionální nebo zda byly podané informace srozumitelné. 
 
V Nemocnici Pelhřimov bylo odevzdáno celkem 187 dotazníků. Struktura respondentů ve sledovaném období byla 48,1 % muži, 50,8 % ženy a 1,1, % neuvedeno. Dle věku měli největší zastoupení respondenti v rozmezí 30 – 49 let (38%), 50 – 64 let (24,6 %) a 65 a více let (18,7%). Dle vzdělání byli respondenti nejčastěji se středoškolským vzděláním – maturitou (34,2 %), vyučení bez maturity (27,3 %) a vyšší odborné a vysokoškolské (25,7%).
 
Nemocnice Pelhřimov si udržela svou pozici v čele v oblasti poskytování péče a spokojenosti pacientů. Průměrná spokojenost ambulantních pacientů s poskytovanou péčí ve zdravotnickém zařízení dosáhla hodnoty 1,35, což představuje spokojenost - 91,21 % .
 
Výsledek potvrzuje neustálou snahu Nemocnice Pelhřimov poskytovat vysoce kvalitní zdravotní péči. Ocenění je výsledkem každodenní práce týmu zdravotnických profesionálů a zaměstnanců, kteří se snaží kvalitu poskytované péče a bezpečí pacientů trvale rozvíjet a zlepšovat.
 
Pilotního programu se zúčastnilo 7 zdravotnických zařízení a nejlépe hodnocená nemocnice získala známku 1,31 (92,25%). 
 
Certifikát spokojenosti.