Co bychom měli vědět?

  1. Na návštěvu nemocného člena rodiny či přítele bychom se měli připravit.
  2. Snažíme se být příjemně naladěni a snažíme se vyslechnout všechny pacientovy obavy o jeho zdraví. Projevy lítosti a strachu neodmítáme a nebagatelizujeme, jejich ventilace má ozdravný účinek
  3. Nevíte-li, na kterém oddělení je Váš známý hospitalizován, obraťte se laskavě osobně nebo telefonicky během pracovní doby na příjmovou kancelář (tel. 565 355 144), po pracovní době pak na vrátnici nemocnice (tel. 565 355 111).
  4. Pacienta během návštěvy uklidníme, povzbudíme jeho sebevědomí, neprojevujeme velké obavy jakéhokoliv druhu. Zvolíme přiměřenou dobu návštěvy i její rozsah tak, aby nemocnému přinesla radost a ne zátěž.
  5. Bereme ohled i na spolupacienty. V případě, že některý spolupacient je v těžkém stavu či mu má být prováděno na pokoji ošetření či odborný zákrok, bezprodleně opouštíme pokoj.
  6. Chceme-li nemocnému něco přinést, vybírejme s rozvahou a ohledem na druh onemocnění. Nedoporučuje se nosit velké množství syrového ovoce. Vždy se poptejme ošetřujícího personálu, zda je přinesená potrava pro nemocného vhodná. Nevhodným druhem poživatin můžete pacienta vážně poškodit.
  7. Nemocným nenoste květiny v květináčích. Pokud jsou Vaši blízcí hospitalizováni na odděleních chirurgických oborů, nejsou vhodné ani květiny řezané.
  8. Dětem nenoste drahé ani hlučné hračky.
  9. Pro nákup drobného občerstvení nejlépe využívejte nabídky zdejších prodejen, abyste tak nejaktuálněji vystihli potřeby nemocného.
  10. Jakoukoliv nejasnost nebo problém je nejlépe bezodkladně řešit s ošetřujícím lékařem nebo zdravotní sestrou.